Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Флорова, Н.Б. - Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со ...
Флорова, Н.Б. - Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со ...
Статья
Автор: Флорова, Н.Б.
Современная зарубежная психология; Journal of modern foreign psychology: Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со ...
2015 г.
ISBN отсутствует
Автор: Флорова, Н.Б.
Современная зарубежная психология; Journal of modern foreign psychology: Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со ...
2015 г.
ISBN отсутствует
Статья
88.837
Флорова, Н.Б.
Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со своими родителями» / Н.Б. Флорова // Современная зарубежная психология ; Journal of modern foreign psychology / ред. Т.В. Ермолова. – 2015. – №4 2015. – С. 55-67. – URL: http://psyjournals.ru/jmfp/2015/n4/79993.shtml, http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=235300.
Предлагаемый вашему вниманию материал посвящен разработке актуальной психолого-педагогической проблеме детства: одаренные и талантливые дети (так называемые great kids) в образовательном пространстве и семье. В разных странах мира сегодня продолжаются разносторонние исследования ресурсов родительского сопровождения таких детей с тем, чтобы родители могли как поддержать и стимулировать их развитие, так и придать ему перспективное и позитивное направление, а также чтобы разработать и внедрять механизмы поддержки семей с одаренными детьми. В целом, обсуждаемая проблема может быть сформулирована как семейное стимулирующее сопровождение (raising) одаренных детей.
This review points out that experts still do not clearly understand the perception of gifted children be their parents and the way the last build relations in the «parent-children “ system. Parents of gifted children clearly need special family resources that might contribute to the progress of their children in future. Such resources are a key to the success of these children at the family level and are commonly — family habits, strategies, values, and ways of life. This study is phenomenological because it describes the qualitative parameters-internal mutual coupling of a certain number of factors in the system, «families with gifted children». It was held in families with gifted children of the middle school age, with the help of interviews and archival data. The author of the research studied the totality of the factors affecting the life experiences of the participants. It discovered that parents are the most powerful force in ensuring the successful training, socialization, emotional well-being of children. Such methods can be showcased on the educational process, in which gifted students are the potential leaders, researchers, physicians, and scientists. The author emphasizes that in the course of work on the topic he himself deeper realized the role of parents’ experiences in educational, social and emotional formation of children. The basis for the concept of the study are the following determined groups of factors: a) emotional (positive and negative aspects and feeling), b) social, (academic achievements).
ББК 88.837
Общий = Детская психология : Одаренные дети
88.837
Флорова, Н.Б.
Реферативный обзор диссертации Брайан Дж. Уэлш «Взаимоотношения одаренных и талантливых детей со своими родителями» / Н.Б. Флорова // Современная зарубежная психология ; Journal of modern foreign psychology / ред. Т.В. Ермолова. – 2015. – №4 2015. – С. 55-67. – URL: http://psyjournals.ru/jmfp/2015/n4/79993.shtml, http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=235300.
Предлагаемый вашему вниманию материал посвящен разработке актуальной психолого-педагогической проблеме детства: одаренные и талантливые дети (так называемые great kids) в образовательном пространстве и семье. В разных странах мира сегодня продолжаются разносторонние исследования ресурсов родительского сопровождения таких детей с тем, чтобы родители могли как поддержать и стимулировать их развитие, так и придать ему перспективное и позитивное направление, а также чтобы разработать и внедрять механизмы поддержки семей с одаренными детьми. В целом, обсуждаемая проблема может быть сформулирована как семейное стимулирующее сопровождение (raising) одаренных детей.
This review points out that experts still do not clearly understand the perception of gifted children be their parents and the way the last build relations in the «parent-children “ system. Parents of gifted children clearly need special family resources that might contribute to the progress of their children in future. Such resources are a key to the success of these children at the family level and are commonly — family habits, strategies, values, and ways of life. This study is phenomenological because it describes the qualitative parameters-internal mutual coupling of a certain number of factors in the system, «families with gifted children». It was held in families with gifted children of the middle school age, with the help of interviews and archival data. The author of the research studied the totality of the factors affecting the life experiences of the participants. It discovered that parents are the most powerful force in ensuring the successful training, socialization, emotional well-being of children. Such methods can be showcased on the educational process, in which gifted students are the potential leaders, researchers, physicians, and scientists. The author emphasizes that in the course of work on the topic he himself deeper realized the role of parents’ experiences in educational, social and emotional formation of children. The basis for the concept of the study are the following determined groups of factors: a) emotional (positive and negative aspects and feeling), b) social, (academic achievements).
ББК 88.837
Общий = Детская психология : Одаренные дети