Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Савчук Елизавета Владимировна - Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью
Савчук Елизавета Владимировна - Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью
Нет экз.
Электронный ресурс
Автор: Савчук Елизавета Владимировна
Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Автор: Савчук Елизавета Владимировна
Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Электронный ресурс
Савчук, Елизавета Владимировна.
Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация / Елизавета Владимировна Савчук. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 109 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=475999 . – 44.04.03 - Специальное (дефектологическое) образование (магистр). Магистерская программа "Организация коррекционно-педагогической работы с детьми, имеющими нарушения речевого развития".
The final qualifying work presents the results of a study of the formation of initial reading skills in students with autism spectrum disorders, as well as a system of speech therapy using information technology. The relevance of the study is due to the lack of accumulated experience in the introduction of information technologies in speech therapy work with children with autism spectrum disorders. According to the results of the ascertaining experiment, the levels of formation of non-verbal prerequisites for the formation of initial reading skills were identified, the ways of reading that students master were determined. Based on the results obtained, an electronic manual was developed aimed at the formation of initial reading skills. The results of the control experiment confirmed the effectiveness of the work carried out, regardless of the method of reading used, the students showed higher results in the number of words available for reading.
In the final qualifying work the features of writing disorders of younger schoolchildren with mental retardation are considered. The theoretical analysis of special literature on the problem of dysgraphy is given, the issues of the concept of the writing process, the specifics of writing disorders in persons with mental retardation are highlighted. The paper highlights the results of a ascertaining experiment, the purpose of which was to study the most frequent errors of students, developed and described methodological recommendations for correcting writing.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)
Савчук, Елизавета Владимировна.
Логопедические технологии коррекции нарушений письма у школьников с умственной отсталостью : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация / Елизавета Владимировна Савчук. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 109 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=475999 . – 44.04.03 - Специальное (дефектологическое) образование (магистр). Магистерская программа "Организация коррекционно-педагогической работы с детьми, имеющими нарушения речевого развития".
The final qualifying work presents the results of a study of the formation of initial reading skills in students with autism spectrum disorders, as well as a system of speech therapy using information technology. The relevance of the study is due to the lack of accumulated experience in the introduction of information technologies in speech therapy work with children with autism spectrum disorders. According to the results of the ascertaining experiment, the levels of formation of non-verbal prerequisites for the formation of initial reading skills were identified, the ways of reading that students master were determined. Based on the results obtained, an electronic manual was developed aimed at the formation of initial reading skills. The results of the control experiment confirmed the effectiveness of the work carried out, regardless of the method of reading used, the students showed higher results in the number of words available for reading.
In the final qualifying work the features of writing disorders of younger schoolchildren with mental retardation are considered. The theoretical analysis of special literature on the problem of dysgraphy is given, the issues of the concept of the writing process, the specifics of writing disorders in persons with mental retardation are highlighted. The paper highlights the results of a ascertaining experiment, the purpose of which was to study the most frequent errors of students, developed and described methodological recommendations for correcting writing.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)