Электронный каталог Фундаментальной
библиотеки ФГБОУ ВО МГППУ

eng|rus
Фундаментальная библиотека Московского
государственного психолого-педагогического
университета

Адрес: г. Москва, ул. Сретенка, д. 29
Телефон: 8 (495) 607-23-40
Часы работы: пн-пт — 9:00—20:00; сб — 10:00—18:00
bib_logo

Поиск :

  • Новые поступления
  • Простой поиск
  • Расширенный поиск

  • Авторы
  • Издательства
  • Серии
  • Тезаурус (Рубрики)

  • Учебная литература:
      • Список дисциплин

    • Помощь

    Личный кабинет :


    Электронный каталог: Estudio longitudinal dе la evolucion del TDAH y problemas asociados en la vida adulta

    Estudio longitudinal dе la evolucion del TDAH y problemas asociados en la vida adulta

    Estudio longitudinal dе la evolucion del TDAH y problemas asociados en la vida adulta
    Книга (аналит. описание)
    Автор:
    Familia y Educacion: aspectos positivos: Estudio longitudinal dе la evolucion del TDAH y problemas asociados en la vida adulta
    2013 г.
    ISBN отсутствует

    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)

    Estudio longitudinal dе la evolucion del TDAH y problemas asociados en la vida adulta / автор Ana Miranda Casas, Carla Colomer Diago, Maria Inmaculada Fernandez Andres, Rocio Rosello Miranda. – Badajoz // Familia y Educacion: aspectos positivos / ред. Florencio Vicente Castro. – Badajoz : Asociacion de Psicologia Evolutiva у Educativa de la Infancia, Adolescencia Mayores у Discapacidad (INFAD de Psicologia) = "International Psychological Association of Development, Lifespan and Disabi, 2013. – С. 643-652.

    Introduction. This study had two main objectives: 1) to analyse the evolution of the core symptoms of ADHD and the associated cognitive problems and emotional lability severity in subjects with a childhood diagnosis of ADHD, at both the group and individual levels and 2) to find out whether there were statistically significant differences among adults with a childhood diagnosis of ADHD and adults without ADHD. Method. 25 subjects diagnosed with ADHD in childhood, following the DSM-IV criteria, were evaluated again eight years later. In phase 1 and in the phase 2 follow-up, the parents filled in the version for children and the version for adulfs of the Conners' scales (CAARS). Results. The manifestations of inattention, hyperactivity and impuisivity, and the cognitive problems and emotional lability diminished in the follow-up compared to baseline. However, approximately 40% of the subjects with ADHD continued to manifest problems on the different variables evaluated in the adult life. – (International Journal of Developmental and Educational Psychology = INFAD Revista de Psicologia ; ano 25, № 1-vol. 1) .


    Общий = Психология отдельных видов деятельности. Отраслевая психология : Медицинская психология
    Общий = Социальная психология
    Общий = Общая психология : Психодиагностика

    Привязано к:

    Отобрать для печати: страницу | инверсия | сброс | печать(0)
    Familia y Educacion: aspectos positivos
    Доступно
     1 из 1
    Книга

    Familia y Educacion: aspectos positivos
    Серия: International Journal of Developmental and Educational Psychology = INFAD Revista de Psicologia
    Asociacion de Psicologia Evolutiva у Educativa de la Infancia, Adolescencia Mayores у Discapacidad (INFAD de Psicologia) = "International Psychological Association of Development, Lifespan and Disabi, 2013 г.
    ISBN отсутствует
    Фундаментальная библиотека ФГБОУ ВО МГППУ : Сретенка


    На полку На полку


    © Все права защищены ООО "Компания Либэр" , 2009 - 2023  v.20.104