Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Камышева, Светлана Николаевна - Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра
Камышева, Светлана Николаевна - Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра
Нет экз.
Электронный ресурс
Автор: Камышева, Светлана Николаевна
Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2018 г.
ISBN отсутствует
Автор: Камышева, Светлана Николаевна
Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2018 г.
ISBN отсутствует
Электронный ресурс
Камышева, Светлана Николаевна.
Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация / Светлана Николаевна Камышева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2018. – 110 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=382534 . – 44.04.02 - Психолого-педагогическое образование. Магистерская программа "Проектирование психолого-педагогическое сопровождение лиц с расстройствами аутистического спектра (РАС)".
Исследование, проведенное с 2017 по 2018 гг. направлено на выявление у дошкольников с расстройством аутистического спектра степени сформированности коммуникативных навыков и уровня нарушений развития речевой деятельности. По результатам экспериментального исследования проанализированы полученные данные, сделан сравнительный анализ, разработана модель коррекционно-развивающей работы по формированию коммуникативных навыков у детей с расстройствами аутистического спектра с учетом ведущей сенсорной модальности на начальном этапе логопедического воздействия, подтверждена эффективность предложенной модели.
The following graduation thesis is devoted to the study and treatment for communication disruptions in preschool children with autism spectrum disorders. The problem of the study is relevant due to the fact that using a special differentiated system of a pedagogical treatment in the teaching and educational process increases the speech activity of preschool children with autism. In this case the system has to take into account the preschooler’s level of speech development formation based on a sensory modality. The study of communication disruptions of preschool children with autism spectrum disorders showed a number of differences in sensory, cognitive and intellectual spheres. It has been established that verbal disorders have a diverse nature which is why an individually-differentiated approach is needed when building upon the corrective work based on the leading sensory channel. The undertaken from 2017 to 2018 research seeks to identify the speech development formation degree and the level of speech development disorder of preschoolers. According to the results of the experimental study the following was implemented: the data were analyzed; the comparative analysis was undertaken; a model of a remedial work for the formation of communicative skills was developed (of preschoolers with the autism spectrum disorders according to the leading sensory modality at an early stage of a logopedic therapy). The effectiveness of the proposed model is confirmed.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)
Камышева, Светлана Николаевна.
Формирование навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Магистерская диссертация / Светлана Николаевна Камышева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2018. – 110 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=382534 . – 44.04.02 - Психолого-педагогическое образование. Магистерская программа "Проектирование психолого-педагогическое сопровождение лиц с расстройствами аутистического спектра (РАС)".
Исследование, проведенное с 2017 по 2018 гг. направлено на выявление у дошкольников с расстройством аутистического спектра степени сформированности коммуникативных навыков и уровня нарушений развития речевой деятельности. По результатам экспериментального исследования проанализированы полученные данные, сделан сравнительный анализ, разработана модель коррекционно-развивающей работы по формированию коммуникативных навыков у детей с расстройствами аутистического спектра с учетом ведущей сенсорной модальности на начальном этапе логопедического воздействия, подтверждена эффективность предложенной модели.
The following graduation thesis is devoted to the study and treatment for communication disruptions in preschool children with autism spectrum disorders. The problem of the study is relevant due to the fact that using a special differentiated system of a pedagogical treatment in the teaching and educational process increases the speech activity of preschool children with autism. In this case the system has to take into account the preschooler’s level of speech development formation based on a sensory modality. The study of communication disruptions of preschool children with autism spectrum disorders showed a number of differences in sensory, cognitive and intellectual spheres. It has been established that verbal disorders have a diverse nature which is why an individually-differentiated approach is needed when building upon the corrective work based on the leading sensory channel. The undertaken from 2017 to 2018 research seeks to identify the speech development formation degree and the level of speech development disorder of preschoolers. According to the results of the experimental study the following was implemented: the data were analyzed; the comparative analysis was undertaken; a model of a remedial work for the formation of communicative skills was developed (of preschoolers with the autism spectrum disorders according to the leading sensory modality at an early stage of a logopedic therapy). The effectiveness of the proposed model is confirmed.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)