Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Муравьева, Илария Михайловна - Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического с...
Муравьева, Илария Михайловна - Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического с...
Нет экз.
Электронный ресурс
Автор: Муравьева, Илария Михайловна
Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического с... : автореферат выпускной квалификационной работы : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2020 г.
ISBN отсутствует
Автор: Муравьева, Илария Михайловна
Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического с... : автореферат выпускной квалификационной работы : Магистерская диссертация
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2020 г.
ISBN отсутствует
Электронный ресурс
Муравьева, Илария Михайловна.
Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического спектра : автореферат выпускной квалификационной работы : Магистерская диссертация / Илария Михайловна Муравьева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2020. – 11 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=393338 . – 44.04.02 - Психолого-педагогическое образование. Магистерская программа "Проектирование психолого-педагогическое сопровождение лиц с расстройствами аутистического спектра (РАС)".
Коррекция дезадаптивного поведения у детей с расстройствами аутистического спектра на начальных этапах обучения в школе
Graduation work is devoted to the application of a multimodal approach to teaching primary school children with autism spectrum disorders. The research problem is relevant due to the fact that there is a lack of scientific data of a comparative nature on the perceptive development of primary school students with disabilities, therefore, there is a need to develop a scientifically based correctional development program taking into account the type of violation. A study of the specifics of perception in primary school children with autism spectrum disorders and mental retardation showed that, unlike children with normal development, in children with ASD and ZPR there is insufficient perception and a lower level of its development. Moreover, the level and volume of perception does not depend on the leading type of perception of primary schoolchildren with ASD and Mental retardation. Based on the data obtained at a ascertaining stage of the study, we developed a correctional work technique, the purpose of which was to form and develop perceptions, in particular, visual perception, in children with disabilities (ASD and Mental retardation). A repeated study showed a positive trend in all used diagnostic methods, which indicates the effectiveness of the work.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)
Муравьева, Илария Михайловна.
Применение полимодального подхода к обучению младших школьников с расстройствами аутистического спектра : автореферат выпускной квалификационной работы : Магистерская диссертация / Илария Михайловна Муравьева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2020. – 11 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=393338 . – 44.04.02 - Психолого-педагогическое образование. Магистерская программа "Проектирование психолого-педагогическое сопровождение лиц с расстройствами аутистического спектра (РАС)".
Коррекция дезадаптивного поведения у детей с расстройствами аутистического спектра на начальных этапах обучения в школе
Graduation work is devoted to the application of a multimodal approach to teaching primary school children with autism spectrum disorders. The research problem is relevant due to the fact that there is a lack of scientific data of a comparative nature on the perceptive development of primary school students with disabilities, therefore, there is a need to develop a scientifically based correctional development program taking into account the type of violation. A study of the specifics of perception in primary school children with autism spectrum disorders and mental retardation showed that, unlike children with normal development, in children with ASD and ZPR there is insufficient perception and a lower level of its development. Moreover, the level and volume of perception does not depend on the leading type of perception of primary schoolchildren with ASD and Mental retardation. Based on the data obtained at a ascertaining stage of the study, we developed a correctional work technique, the purpose of which was to form and develop perceptions, in particular, visual perception, in children with disabilities (ASD and Mental retardation). A repeated study showed a positive trend in all used diagnostic methods, which indicates the effectiveness of the work.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)