Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Алехина Анастасия Сергеевна - Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического р...
Алехина Анастасия Сергеевна - Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического р...
Нет экз.
Электронный ресурс
Автор: Алехина Анастасия Сергеевна
Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического р... : автореферат выпускной квалификационной работы : Бакалаврская работа
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Автор: Алехина Анастасия Сергеевна
Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического р... : автореферат выпускной квалификационной работы : Бакалаврская работа
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Электронный ресурс
Алехина, Анастасия Сергеевна.
Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического развития : автореферат выпускной квалификационной работы : Бакалаврская работа / Анастасия Сергеевна Алехина. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 8 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=461898 . – 44.03.03 - Специальное (дефектологическое образование (бакалавр). Направленность программы ""Обучение и воспитание детей и подростков с ограниченными возможностями здоровья" (Логопедия)".
In the final qualifying work, the features of the formation of social and everyday competencies in students with autism spectrum disorders are considered. Social competencies are an important component of the socialization of the individual, which is based on the active assimilation of life experience by the child. The study of special literature and analysis of the results of the ascertaining experiment indicates the insufficient formation of social and everyday competencies in students with autism spectrum disorders. The paper presents methods of correctional and developmental work on the formation of social and domestic competencies.
The work is devoted to the study of the formation of a dictionary of signs in preschoolers with mental retardation and the development of an attributive dictionary. The study of scientific literature has revealed the peculiarities of the formation of higher mental functions and the peculiarities of the development of the attributive vocabulary in preschoolers with mental retardation. The analysis of the study allowed us to draw conclusions about the interdependence of the degree of development of cognitive skills and the level of formation of adjective categories. According to the results of the study, high-quality adjectives are best formed in preschoolers with mental retardation. Based on the results obtained, 4 main areas of speech therapy work were identified and a methodology for the formation of a dictionary of signs in children with mental retardation was developed.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)
Алехина, Анастасия Сергеевна.
Логопедическая работа по формированию словаря признаков у дошкольников с задержкой психического развития : автореферат выпускной квалификационной работы : Бакалаврская работа / Анастасия Сергеевна Алехина. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 8 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=461898 . – 44.03.03 - Специальное (дефектологическое образование (бакалавр). Направленность программы ""Обучение и воспитание детей и подростков с ограниченными возможностями здоровья" (Логопедия)".
In the final qualifying work, the features of the formation of social and everyday competencies in students with autism spectrum disorders are considered. Social competencies are an important component of the socialization of the individual, which is based on the active assimilation of life experience by the child. The study of special literature and analysis of the results of the ascertaining experiment indicates the insufficient formation of social and everyday competencies in students with autism spectrum disorders. The paper presents methods of correctional and developmental work on the formation of social and domestic competencies.
The work is devoted to the study of the formation of a dictionary of signs in preschoolers with mental retardation and the development of an attributive dictionary. The study of scientific literature has revealed the peculiarities of the formation of higher mental functions and the peculiarities of the development of the attributive vocabulary in preschoolers with mental retardation. The analysis of the study allowed us to draw conclusions about the interdependence of the degree of development of cognitive skills and the level of formation of adjective categories. According to the results of the study, high-quality adjectives are best formed in preschoolers with mental retardation. Based on the results obtained, 4 main areas of speech therapy work were identified and a methodology for the formation of a dictionary of signs in children with mental retardation was developed.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)