Поиск :
Личный кабинет :
Электронный каталог: Чернышева Дарья Андреевна - Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутис...
Чернышева Дарья Андреевна - Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутис...
Нет экз.
Электронный ресурс
Автор: Чернышева Дарья Андреевна
Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутис... : выпускная квалификационная работа : Бакалаврская работа
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Автор: Чернышева Дарья Андреевна
Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутис... : выпускная квалификационная работа : Бакалаврская работа
Издательство: Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022 г.
ISBN отсутствует
Электронный ресурс
Чернышева, Дарья Андреевна.
Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Бакалаврская работа / Дарья Андреевна Чернышева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 106 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=475636 . – 44.03.03 - Специальное (дефектологическое образование (бакалавр). Направленность программы ""Обучение и воспитание детей и подростков с ограниченными возможностями здоровья" (Педагогическая поддержка детей с трудностями в обучении)".
Панцырь Сергей Николаевич, методист Федерального ресурсного центра по организации комплексного сопровождения детей с РАС, кандидат психологических наук.
The final qualifying work is devoted to the problem of the formation of mathematical representations in elementary school children with autism spectrum disorders. The psychological and pedagogical literature on the research problem has been studied. A ascertaining experiment was conducted to study the state of mathematical representations in first-graders with autism spectrum disorders. The study used diagnostic techniques adapted from the dissertation research of Tomme L. E. With the help of a compiled diagnostic complex, 10 children with autism spectrum disorders studying in the first grade were examined. The results of the experimental study showed the features of mathematical representations in the study participants that prevent successful mastery of mathematics as an academic discipline. The following shortcomings were identified: insufficient understanding of verbal instructions, a small vocabulary in the field of terms concerning the spatial position of objects and their characteristics, difficulty in solving problems, as well as in using unusual ways of working. Methodological recommendations for correctional work on the formation of mathematical representations have been selected, and a set of didactic games and exercises has been compiled.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)
Чернышева, Дарья Андреевна.
Особенности формирования математических представлений у младших школьников с расстройствами аутистического спектра : выпускная квалификационная работа : Бакалаврская работа / Дарья Андреевна Чернышева. – Москва : Московский государственный психолого-педагогический университет, 2022. – 106 с. – URL: http://psychlib.ru/inc/absid.php?absid=475636 . – 44.03.03 - Специальное (дефектологическое образование (бакалавр). Направленность программы ""Обучение и воспитание детей и подростков с ограниченными возможностями здоровья" (Педагогическая поддержка детей с трудностями в обучении)".
Панцырь Сергей Николаевич, методист Федерального ресурсного центра по организации комплексного сопровождения детей с РАС, кандидат психологических наук.
The final qualifying work is devoted to the problem of the formation of mathematical representations in elementary school children with autism spectrum disorders. The psychological and pedagogical literature on the research problem has been studied. A ascertaining experiment was conducted to study the state of mathematical representations in first-graders with autism spectrum disorders. The study used diagnostic techniques adapted from the dissertation research of Tomme L. E. With the help of a compiled diagnostic complex, 10 children with autism spectrum disorders studying in the first grade were examined. The results of the experimental study showed the features of mathematical representations in the study participants that prevent successful mastery of mathematics as an academic discipline. The following shortcomings were identified: insufficient understanding of verbal instructions, a small vocabulary in the field of terms concerning the spatial position of objects and their characteristics, difficulty in solving problems, as well as in using unusual ways of working. Methodological recommendations for correctional work on the formation of mathematical representations have been selected, and a set of didactic games and exercises has been compiled.
Общий = Образование. Педагогическая наука : Специальные школы. Дефектология (коррекционная педагогика)