Электронный каталог Фундаментальной
библиотеки ФГБОУ ВО МГППУ

👓
eng|rus
Фундаментальная библиотека Московского
государственного психолого-педагогического
университета

Адрес: г. Москва, ул. Сретенка, д. 29
Телефон: 8 (495) 607-23-40
Часы работы: пн-пт — 9:00—20:00; сб — 10:00—18:00
bib_logo

Поиск :

  • Новые поступления
  • Простой поиск
  • Расширенный поиск

  • Авторы
  • Издательства
  • Серии
  • Тезаурус (Рубрики)

  • Учебная литература:
      • Список дисциплин

    • Помощь

    Личный кабинет :


    Электронный каталог: Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and...

    Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and...

    Доступно
     1 из 1
    Книга
    Автор:
    Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and...
    Серия: International Perspectives on Inclusive education
    Издательство: Emerald, 2012 г.
    ISBN 978-1-78052-710-9

    Заказать Заказать

    На полку На полку


    Книга
    88.492 T

    Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties / ред. John Visser, Harry Daniels, Ted Cole. – Bingley : Emerald, 2012. – 407 p. – (International Perspectives on Inclusive education ; volume 2) . – Экземпляр № 63236 находится в Открытом доступе на Сретенке. – ISBN 978-1-78052-710-9.

    As inclusive practice becomes more embedded in the policy and practice of schools around the globe, there remain groups of children and young people for whom education is a problem because of the behaviours, poor emotional development and lack of social skills. These pupils often display disaffection towards education and are to be found on the margin of mainstream schools - too often they dropout of schooling altogether. Drawing on papers and discussions at the third International aconference of SEBDA in 2010 at Keble College, Oxford, UK, the chapters in this volume both describe and critically examine strategies and interventions in meeting the educational and well being needs of these children and young people. The contributiond provide insights into the ways in which these pupils can remain engaged, or even be persuaded to re-engage, in education provided in both mainstream and special schools.

    ББК 88.492
    ББК T


    Общий = Психология отдельных видов деятельности. Отраслевая психология : Практическая (консультативная) психология
    Общий = Образование. Педагогическая наука : Социальная педагогика
    Общий = Социальная психология
    Общий = Детская психология
    Библиотека Выготского = Библиотека Выготского
    Коллекции = Культурно-историческая психология
    Филиал Фонд Всего Доступно для выдачи
    Сретенка ЧЗ ОД 1 1

    Связанные описания:

    Отобрать для печати: страницу | инверсия | сброс | печать(0)

    Книга (аналит. описание)
    Rae, Tina
    Developing emotional literacy - approaches for staff andstudents developing an approach in the SE...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Vojtova, Vera
    At-risk children`s attidudes towards thq quality of school life
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)

    The PALS school-wide positive behaviour support model in Norvegian primary schools - implementati...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    MacCobb, Siobhan
    National behaviour support service and occupational therapy in school: an Irish experience
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Gardon, Lyn
    The School Behaviours Rating Scale: a measure to assess behavioural strengths and needs and infor...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Koundourou, Christiana
    Developing staff skills through emotional literacy to enable better practices with children with ...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Rose, Jim
    Changing professional culture - what nurture groups can achieve
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Colley, David
    Setting up a nurture group in your secondary school
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Yotanyamaneewong, Saengduean
    Preventing teacher burnout: exploring the perceptions of teachers for children with social, emoti...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Nemec, Jiri
    The integration of socially disadvantaged pupils in the Czech Republic: a qualitative niew on a q...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Clavell-Bate, Rebecca
    Elective Home Education: supporting access to education for children and young people within the ...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Medculf, Richard
    Experiencing physical education through the filter of social, emotional and behavioural difficulties
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Moon, Penelope
    Professional development: three case studies in residential homes - a holistic personal developme...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Woolford, Crispian
    A North East Pupil Referral Unit`s response to the challenge of NEETS
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Barlow, Jean
    Peer massage in the classroom
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Mowat, Joan Gaynor
    "It wasnae (only) me" - the development of self-regulation and self-responsibility in pupils expe...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Sills-Jones, Polly
    The challenge for the square peg and round pole: a sense of belonging to school
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Nind, Melanie
    Making schools fitting places for all: a creative approach for girls excluded from mainstream edu...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Holden, Martha J.
    Developing preventative responses to disruptive and high-risk behaviours
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Lebrun, Marcel
    School shooters: monsters or victims
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Lebrun, Marcel
    SEBD and the mental processing biases suggested by school-based data collection with children age...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Feigin, Irene
    Early family interventions as prevention of escalation of behavioral and emotional problems in in...
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Grimshaw, Alison
    The "F" factor: the positive impact of working in partnership with families
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    Книга (аналит. описание)
    Herz, Birgit
    Punitive trends in Germany: new solutions for deviant behaviour or old wine in new bottles?
    2012 г.
    ISBN отсутствует


    На полку На полку


    © Все права защищены ООО "Компания Либэр" , 2009 - 2025  v.20.159